Hogyan is mérhetjük az Agilis projekt sikerességét?

Mivel ez a Blog az agilis SIKERTÖRTÉNETEKRŐL szól, nyilván felmerül a kérdés, hogy oké, de akkor mi alapján is mérjük a sikerességet. Mert ez lehet szubjektív (nekem tetszik vagy a főnöknek jó így), vagy lehet nagyon objektív is (KPI-ok alapján, pl. leszállított story / ember / hó / bármi..). 

Mint általában sok esetben itt is jó, ha nem a nulláról indulunk, hanem nézzük csak meg, hogy mit is mondanak mások, akik már régóta foglalkoznak az agilitással. Ehhez egy jó forrás a 15th Annual State of Agile Report (https://digital.ai/resource-center/analyst-reports/state-of-agile-report), amely több mint 4000 válasz alapján készítette el az elemzését. 

Ezek szerint világszerte a vállalatok az alábbi fontosabb szempontok alapján mérik a saját Agilis átalakulásukat:

agilis_transformation_success.png

Ami nagyon érdekes és mindenki számára megfontolandó, hogy nem technikai, IT-s mérőszámok vannak a lista elején! Nem az a legfontosabb, ha működik az agilis csapat (ez nem a cél, hanem csak au eszköz!), vagy kevés a hiba, vagy vannak technikai sprintek is, meg a fejlesztők jobban tudnak dolgozni, stb.

A lényeg az ÜZLETI ÉRTÉK és az ÜZLETI ELÉGEDETTSÉG, az ÜZLETI CÉLOK elérése. Nagyon fontos tanulság a különböző technikai csapatoknak, hogy már rég nem elég szakmailag magas színvonalon dolgozni, hanem nagyon jól ISMERNI kell az üzletet és a megfelelő értékteremtéssel foglalkozni!